15 augusti 2012








Kvällens låt , för gamla tider & minnen ..





Här sitter jag , med minnen , tankar , funderingar & framför allt saknad.
Har varit med faster lena hela dagen idag sen strax efter lunch då vi va på möte som känns lyckat i alla fall.
Efter det hämta vi sushi & hem till henne då hon skulle packa allt inför resan nu ikväll.
Önskar så innerligt jag kunde följa med , att jag satt bredvid henne nu på Bussjäveln ,
 7 tim mot Norrland där hon imorgon ska närvara vid pappas "askspridning" i havet.

Älskade pappas sista vilja var att få komma upp till Norrland & stanna där oavsett.
Och det ser dom imorgon till. 
Han följer med hela vägen från Halmstad via Göteborg , Sthlm å hela vägen upp dit till
Käxed där dom spenderade många sommrar som barn , pappa & hans syskon.
 Och jag tycker det e fantastiskt att hans aska nu ska spridas i havet där han ville vara.
 Dom åker ut med båt på havet & jag hoppas Lena & Farmor känner honom där...

Jag önskar bara så innerligt att jag kunde vara med.
För Passas skull, för att hedra min hjälte på ett respektfullt & hjärtligt vis , med hans sista vilja, men jag klarar det inte .
7 tim på en Buss med panikångest , enkel väg funkar inte som det e nu.

Skriver mer imorgon .
Tror jag ska gå ner , nära vattnet här imorgon & spela hans låtar & ta med mig nått han skrivit...
Bara jag & pappa .. Nära .. =( 



1 kommentar:

  1. Du var inte med vännen, men du fanns med där uppe hos mig, farmor och pappa hela tiden! Och hedrar din pappa gör du åxå hela tiden bara genom att vara den fina du är!!! POK

    SvaraRadera