03 november 2014






~ I´m back , tankar , känslor och hela kittet.. ~



Så då va man här igen.. gamla trogna bloggen sen massa år tillbaka.
Brukar ju få nått ryck per år nu mera , förr va det i stort sätt varje dag.
Nu mera skriver jag ju musik / texter och sjunger desto mer , vilket jag verkligen Älskar med mig själv..
Jag har liksom kommit på min grej efter 32 år .. hehe .. 
Mitt sätt att " släppa på trycket" , andas ut å få ro på ett plan.
Sanslöst mkt jag kommit på generellt faktiskt , 
 framför allt om mig själv.





Hösten e sedan rätt länge här & det förvånar mig in om snöflingorna snart så sakteliga börjar falla.
Nyligen har jag fått begrava min barndomsvän , Jasse.
Hemsk känsla , att stå & ösa jord över hans kista .
Så förbannat fel , nån i ens egen ålder , som funnits med så länge även om det varit på avstånd under långa perioder ..
Men vi fanns alltid där !
Han ringde från ingenstans , utan ett ljud på länge , så gjorde han jämt .
Samma gamla Glada, Spralliga , Jobbiga , Hysteriska , Underbara 
Jaser som han alltid varit .. 
Han ringde å skrek om mina matbilder på Fb å hur hungrig han blev jämt..
Han hade full koll , på avstånd .
Han tog alltid alla för dom de va , han ställde alltid upp.
Han pratade alltid om att jag skulle kämpa på å göra 
vad jag ville med mitt liv .. 
Hans hjärta svämmade över av omtanke för andra & han gjorde alltid det han kunde för att hjälpa dom som hade det sämre eller som behövde hans hjälp.
Vilken ära att få ha haft honom i mitt liv i så många år ändå...
Så tacksam för stunderna vi fick sista tiden , samtalen å kontakten.
Vackra Ängel..





Så .. Mitt liv ..
På ett vis massa känsla som innan på ett annat vis en helt ny känsla.
En annan förståelse för vem jag själv e & varför.
Det har tagit mig alla dessa år & kanske inte andra ser mig för den jag egentligen e , men jag börjar iaf göra det ..
Ibland "sörjer" jag vissa relationer som inte är eller varit som man velat , 
att andra inte kan se in i mig & förstå varför jag e som jag e ..
Men samtidigt i just det så klamrar jag fast vid dom som faktiskt gör det , 
eller snarare den ? 
Jag vet ingen annan som vet mitt innersta , som känner MiG som min bästa vän i Världen ... Natasha.


Utan dig skulle jag på riktigt inte komma nånstans.
Finns ingen som förstår mig , som lyssnar & som ser mig som Du min Älskade Amazon Woman !
 I skratt å i tårar har vi hittat varann , en känsla som e ovärderlig , som jag inte delar med Någon annan .. Olyckssyster!
 Jag vill alltid ha dej i mitt liv , ALLTID !!!!

Små framsteg på ett personligt plan , jo det finns några .
Sättet att se omvärlden ? Ja , jag har ett lite nytt sätt ibland tycker jag.
Nyligen har jag börjat känna mig annorlunda , mer frånkopplad .
Inte nödvändigtvis på ett dåligt vis ,  
ibland påminner jag mig själv om pappa i det . 
Men nån slags självklarhet går jag igenom saker , situationer jag tidigare hade mått så mkt sämre i , men nu mer ser lite på distans å knatar vidare.
Inte direkt så jag brukar fungera , men hey .. if it works it works ,,, ?! ^^

Jag e tacksam för min familj , som jag alltid Älskat , men som inte alltid förstått mig i mitt virrvarr av känslor & tankar.
Jag träffar numera mina systrar oftare & det gör mig gott .


 Alltid haft ett sånt behov av att tillhöra , vara nära , för att inte tala om separationsångest kring dom man tyckt om ..
Nu vet jag varför .........
Jag e inte " HEL " , men den nyfunna förståelsen för mig själv har hjälpt mig oerhört mycket.

Ytligheter ..
Det blir inte så många , jag e verkligen inte ute lika ofta som innan , 
vet inte om det e bra eller dåligt .
Är  jag inte ute ligger jag ju bara i soffan för mig själv ändå .. 
Utelivet med att stå & discodunka på ett blinkande dansgolv med rök & fulla 
90-talister har sedan länge inte känts lockande , at all!!!
Går jag ut trivs jag bäst på Puben , med en trubadur , på rocken med karaoken eller på ett Salsa-golv med en helt annan feeling.

Usch... Nu e jag Gammal va ???!!!?!! ^^
Ja Jisses , man får kanske börja se sig själv i nya brillor ? 
Nu e man VUXEN , vad det nu innebär ...? 

-Jag e bättre på att hålla ordning hemma ( i alla fall i perioder ), 
men jag äter bara i köket när jag har sällskap.
-Jag orkar inte med ytliga konversationer & ser igenom folks ointresse på 2 sek , men jag tar fortfarande " selfies" när jag ska iväg nånstans.
-Jag knatar omkring med ett MedMera-kort jag drar så fort jag får chansen , men jag sitter i skräddarställning i mjukiskläder 
framför datan i soffan å " softar " . 
-Jag går all in i min matlagning & är kritisk som fan både hemma & när jag äter ute, men ser jag en buffé  blir jag nästan lyrisk som ett litet barn & plockar " bara det godaste " .
-Jag kollar i reklamblad & storhandlar med möda .. i TIMMAR och 
klämmer å känner på saker för att ta det bästa å e en prisjägare utan dess like,
men när jag kommer hem kan jag pula ner mig i soffan med en " girly komedi"
eller den nyaste Disney/Pixar filmen å nästan bli kär som när man va liten..
Oh JA , jag e sååå Mogen ;) 

Tror det får va nog för inatt nu ... 
Imorrn SKA jag ta tag i disken , å Min Natasha som äntligen e lite friskare från sin influensa/feber-våg kommer förbi på eftermiddagen e det sagt..
Längtar , har ju gått fan en vecka nu utan att ses ,, uschaaa!! :P 

Till sist , Mamma , Det vackraste mest Älskade Kära Jag har !!


Natti Natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar