06 november 2014



 
 


" Song for someone - U2 "  
Älskar den här låten ,,, får bli Dagens Trudelutt .

Idag har jag flera gånger slagits av en välbehagskänsla ..
Svårt att förklara , men jag undrar om inte vi alla slås av den ibland ? 
Det e fint hemma, ingen disk , inget skräp å plock , maten kokar på spisen , underbar musik strömmar ur högtalarna & nog fan e det mysfaktor deluxe inne m tända ljus , 
och så den första snön som just fallit ....

 Älskar när jag får den här känslan , tyvärr inte så himla ofta .
Trots att saker e knas just nu , ekonomin & lite sånt så e jag glad att den här känslan  tittar in från ingenstans .. men lika fort som den kom e den tyvärr borta ...
Återigen , " än får va glá fö dä lille " ;) 
Ville väl inte så mkt egentligen idag , mest förmedla känslan ...
Lugnet , ron i själen , feelingen av att nästan perfekt vara nöjd .
I alla fall för en stund .



 Jag e glad & tacksam för dom jag verkligen kan kalla mina Vänner .
Inte dom som ringer när dom behöver nått eller bara pratar om sig själva .
Inte dom som bara konstant vill festa .
Men dom som genuint bryr sig ,  som tar sig tid att känna & lyssna.
Jag e en känslomänniska ut i fingerspetsarna  & det kommer jag förmodligen alltid vara på ett eller annat sätt ...
Och jag Älskar att jag runt om mig har mina Trasiga , Splittrade , Surriga , Fantastiska , Underbara , Speciella  Virvelvindar till vänner .. 
Den förståelsen å respekten man får för varann när man verkligen förstår varann e så totalt innerlig & äkta..
Få jag har riktigt nära , men så otroligt genuina , så värda allt fint i världen ,,
Ibland önskar man bara att man kunde göra mera , fast man vill & man försöker , på sitt sätt..


Igår bjöd jag Natasha på Smörgåstårta jag slängde ihop på eftermiddagen , jävligt lyckad  faktiskt i all hast , så det kommer jag göra om bara över dagen sådär .
En stund utanför fina Sannie blev det  å tog en cigg eller sju igår natt också , då hon inte mådde tårta.
Även hon fick lite sm-tårta å morotskaka jag bakade här om dagen ...
Ibland behöver man lite sånt , så deeeee såååååå! 


 
  
Nu blir det Mat & Filmmys ett tag så får vi se om det händer nått senare eller om man blir hemma i soffan ikväll igen ... 

=) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar